طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آشنایی با بازسازی ساختمان در مرکز تهران

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 28 مهر 1398 در ساعت 15 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بازسازی ساختمان یکی از فعالیت هایی است که در سال های اخیر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است . با این کار در خیلی از مواقع ساختمان هایی که دچار آسیب دیدگی یا فرسودگی شده اند دوباره در روند بازسازی منزل  قرار میگیرند و با بازسازی ساختمان مناسب و دقیق دوباره قابل سکونت میشوند تا بتوان از آنها دوباره استفاده کرد.

اما روند بازسازی منازل ممکن است با توجه به شرایط گوناگون در مناطق مختلف روند دیگری به خود بگیرند . در مرکز شهر تهران به دلیل بافت متراکم و فرسوده شهری توجه به امر بازسازی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است . در این گونه موارد استفاده از روش های درست بازسازی و تعمیرات ساختمان و سپردن این کار به دست یک تیم مجرب و کاربلد میتواند روندی درست و مناسب در بازسازی ساختمان باشد.

ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا در نظر داریم در این مجموعه مقالات از روند بازسازی ساختمان در مناطق مختلف ایران و تهران صحبت کنیم تا بتوانید از روند درست و مطمئن بازسازی ساختمان مطلع شوید .

برای بازسازی ساختمان در مرکز تهران  بخش هایی وجود دارد که با توجه به فرسودگی ساختمان و تعمیرات مورد نیاز آن میتوان از آنها استفاده کرد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره میکنیم .

در ابتدای کار ممکن است دیوار هایی که دچار تخریب شده اند یا دارای نم و رطوبت میباشند را تخریب و آن را بازسازی کنند . در کنار این کار میتوان به مقاوم سازی ستون ها نیز پرداخت .

در زمینه ای دیگر تعمیرات تاسیسات ساختمان در بخش های لوله کشی ساختمان اعم از لوله کشی آب و گاز ، لوله های فاضلاب ، سیم کشی و برق کاری ساختمان ، کانال های تهویه و کولر ها و سیستم های گرمایشی ، تعمیر انواع موتور خانه های ساختمان و پکیج و شوفاژ است .

بعد از آن نیز میتوان کارهای مورد نیاز را به دو بخش امور سفت کاری و نازک کاری تقسیم کرد .

انجام امور سفت کاری

این امور شامل تقویت ستون ها و مقاوم سازی آنها ، دیوار چینی و تیغه چینی دیوار ها و دیوار های پارکینگ و محوطه ، آرماتور بندی و تقویت تیرها و سقف میباشد.

انجام امور نازک کاری

این امور نیز شامل گچ کاری ساختمان و سیمان کاری دیوار ها و سقف ، تعمیر پارکت ها و کفپوش های سرامیکی ، کاشی کاری شده و سنگی در داخل خانه و حیاط و ایزوگام آسیب دیده پشت بام میباشد .

برای انجام امور نازک کاری و سفت کاری استفاده از مصالح درجه یک و مناسب برای بخش تعمیرات و مرمت ساختمان بسیار اهمیت دارد . به کار بردن مصالح بی کیفیت و نامناسب باعث میشود روند بازسازی ساختمان به درستی انجام نشود و ضمن هزینه های جاری برای خرید این مصالح بی کیفیت به مرور زمان دوباره دچار خرابی شوند و هزینه ای دیگری را نیز برای مشتری به وجود می آورد .

در بازسازی ساختمان در مرکز تهران میتوان طراحی داخلی منازل را نیز دچار تغییرات کرد . در تمام بخش های خانه میتوان این تغییرات را اعمال کرد .

در فضای نشیمن

در فضای نشیمن میتوان با رنگ کردن مجدد دیوار ها یا استفاده از کاغذ های دیواری مناسب فضا را گرم تر و دلنشین تر کرد . هم چنین با اجرای سقف کاذب در این قسمت میتوان نورهای مخفی را در آن ایجاد کرد و با استفاده از نورپردازی های مخفی سقفی و دیواری به روشن تر شدن فضای نشیمن و زیبایی آن افزود .

در آشپزخانه

ممکن است بخشی از دیوار های آشپزخانه تخریب و تبدیل به آشپزخانه ای باز شود و در طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه نیز دست به تعمیرات زد و بر تعداد کابینت ها افزود تا بخش بیشتری برای نگهداری اسباب و وسایل آشپزخانه ایجاد شود .

در سرویس و حمام

به دلیل وجود نم و رطوبت در این قسمت ممکن است دیوار ها و سقف آن ها دچار تخریب و پوسیدگی شوند و همچنین لوله ها و تاسیسات آن ممکن است دچار ترکیدگی شوند و لازم باشد تعمیرات اساسی در این قسمت ها صورت بگیرد .

در اتاق خواب

در اتاق خواب ها میتوان برحسب نیاز و برای اتاق خواب های کودکان دیوار ها را دوباره رنگ آمیزی کرد و رنگ های شادتر و مناسب کودکان را برای آن انتخاب کرد و با کاغذ دیواری های مناسب ، اتاق خواب والدین را پوشش داد .

10 / 10
از 3 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات