طراحی، نظارت و اجرای پروژه های لوکس معماری، بازسازی،طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی
02144274146 - 09125754921
برای تماس کلیک کنید 09125754921

آثار معماری شگفت انگیز رم کولهاس

بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 30 شهریور 1399 در ساعت 12 : 45 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مقاله ما قصد داریم سری به آثار شگفت انگیز یکی از پیشگامان معماری یعنی رم کلهاس ، معمار خلاق ، توانا ، ماهر و هنرمند سری بزنیم اما قبل از آن قرار است کمی به خود ایشان بپردازیم و ببینیم که او از کجا شروع کرده و نگاهش نسبت به معماری چگونه است.

رم کولهاس که بنیان گذار شرکت مشهور OMA می باشد در ابتدا یک فیلم نامه نویس بود که با معماران زیادی ارتباط داشته و از صحبت ها و پرس جوهایش از آن ها تقریبا به این نتیجه رسیده بود که معماری بسیار نزدیک به فیلم نامه نویسی می باشد. از نظر او یک معمار فقط به طراحی فرم ها نمی پردازد ، بلکه تک تک اتفاقات و داستان هایی که قرار است در آن ساختمان اتفاق بی افتد را برنامه ریزی و مرتب می کند. همچنین رم کولهاس ، این معمار هلندی را می توان از آن دسته معمارانی دانست که در زمان پی ریزی تفکرات مکتب فولدینگ فعالیت حرفه ای خود را شروع کرد. برای آشنایی بیشتر با این شخصیت جنجالی و آثار شگفت آور این معمار موفق همراه ما در شرکت بازسازی ساختمان هیرادانا باشید و این مقاله را از دست ندهید.

 ساختمان cctv یکی از برترین معماری های یک دهه اخیر

آثار معماری شگفت انگیز رم کولهاس

ساختمان cctv با طراحی نمای مدرن و جذاب خود ، آسمان خراشی با جلوه ی ویژه را در شهر پکن به نمایش گذاشته است. این ساختمان که توسط رم کولهاس و تیم طراحی اش یعنی OMA طراحی شده است 234 متر ارتفاع دارد. آسمان خراش cctv یکی از بناهای بسیار مدرن و شگفت انگیزی به شمار می رود که در شهر پکن ، با کاربری مرکز تلویزیونی چین طراحی و اجرا شده است. به طور کلی در طراحی این ساختمان دو برج با ارتفاع بسیار زیاد دیده می شوند که در ارتفاعی به هم می رسند.

کتابخانه ی ملی قطر با طراحی منحصر به فرد و شگفت انگیز

آثار معماری شگفت انگیز رم کولهاس

در طراحی نمای این ساختمان ، یک شکل چند وجهی با دهانه ای اغراق آمیز جلوه توجه می کند. همچنین طراحی حجم ساختمان به این صورت ، در طراحی داخلی این کتابخانه هم تاثیر بسیار زیبایی گذاشته است به گونه ای که زیر ساخت های این بنا و قفسه های کتاب با هم ترکیب شده اند و فضایی شکوهمند و بسیار زیبا را خلق کرده اند. علاوه بر آن در دکوراسیون داخلی این کتابخانه ، لایه های تکراری قفسه ، میلیون ها کتاب و یک سقف گسترده به زیبایی هر چه تمام طراحی شده اند.

برای دسترسی راحت تر بازدیدکنندگان به میلیون ها کتابی که در این مجموعه گرد آوری شده است ، طراحی سیرکولاسیون حرکتی به گونه ای انجام شده است تا افراد در یک فضا با محوریت مرکزی قرار بگیرند.

خانه موسیقی پورتو

آثار معماری شگفت انگیز رم کولهاس

این ساختمان با شکل عجیب و غریب چند وجهی خود طراحی نمای ساختمان بسیار زیبایی را در شهر پورتو خلق کرده است که چشم هر بیننده ای را به سمت خود می کشاند و جذب می کند. این ساختمان شگفت انگیز از بتن سفید رنگ ساخته شده است که دارای سردرهای کنگره ای شکل شیشه ای بسیار زیبا می باشد.

طراحی خانه دو دوست در میان طبیعت

آثار معماری شگفت انگیز رم کولهاس

این خانه توسط رم کولهانس برای فردی که توانایی راه رفتن خود را از دست داده و با صندلی چرخ دار حرکت می کند طراحی شده است و در آن هدف اصلی طراحی داخلی ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات حرکتی و حتی روحی کارفرما بوده است. با توجه به این هدف ، یک بالابر اتوماتیک در مرکز این ویلای سه طبقه طراحی شده است تا ارتباط بین این سه طبقه را به راحتی برای این فرد به وجود آورد. از نکات دیگری که در طراحی این خانه وجود دارد می توان به استفاده و به کار بردن سطوح شیشه ای بزرگ و دیده شدن فرم های خالص اشاره کرد که ما را به یاد آثار میس ونده روهه می اندازند.

 از نظر خود کولهاس او بیشتر نویسنده است تا معمار!

او توصیفات عالی و بی نظیری از محیط اطرافش عرضه می دارد و یک روزنامه نگار حرفه ای است. همچنین نوشته های او به اندازه ی بناهای خارق العاده اش تحسین بر انگیز اند و دانشجویان بسیاری در سرارسر دنیا از کتاب های او الهام گرفته و او را تحسین و ستایش می کنند

 

10 / 10
از 1 کاربر
ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :

سایر مقالات